Tam kapasite üretim

Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkanı Sema Güral Sürmeli, Bloomberg HT’de yayımlanan Güzem Yılmaz’ın sunduğu “Piyasa Hattı” programına konuk oldu.  Sema Güral Sürmeli, pandemi dönemini en iyi şekilde değerlendirmek için tam kapasite üretimde bulunduklarına dikkat çekti.

Pandemi döneminde sektörde  yaşanan sıkıntılarla ilgili değerlendirmelerde bulunan Sema Güral Sürmeli, “Bizim yıllık üretim kapasitemiz 120 milyon adet. Böyle bir kurul kapasitemiz var. Aşağı yukarı bu kapasitelerimizin tamamını doldurmaya çalıştık, ancak tabi satamadığımız dönemde de önümüzdeki süreçleri göz önünde bulundurarak üretim planlamamızı ona göre yaptık. Çünkü artık otel horeca sektörü şu anda bir durgunluk yaşadığı için biz biraz daha eve yöneldik. Biraz daha e e-ticaret kanalında satabileceğimiz ürünlere yöneldik, yani üretim sayımız değişmedi üretim çeşitlerimizde değişiklik yaptık. Tam kapasite üretmeye devam ettik.” Dedi.

Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Sema Güral Sürmeli, sözlerine Şehitlere Allah’tan rahmet dileyerek başladı ve “Ülkemizde böyle sıkıntılar varken biraz sektörü değerlendirmek sıkıntılı olabiliyor.” Dedi.

“HİÇ DURMADIK”

Pandemi sürecinde üretime ara vermeden devam ettiklerini vurgulayan Sema Güral Sürmeli, “Hiç durmadık, çünkü bizim sektörümüz yapısal olarak durmaya elverişli bir sektör olmadığı için biz bütün programlarımızı buna göre ayarlayarak, sağlık süreçlerini ve beraberinde getirdiği zorunlulukları göz önünde bulundurarak üretime devam ettik.

“SEKTÖRÜMÜZ SON DERECE AĞIR DARBELER ALDI ANCAK BİRBİRİNİ DENGELEYEN PARÇALARI OLABİLDİ”

Tabiki sektörümüz son derece ağır darbeler aldı. Çünkü otellerin kapanmış olması, restoranların kapanmış olması, turizm sektörünün çok ağır darbe almış olması biz ve bizim gibi sektörlere ciddi anlamda sıkıntılar yaşattı. Çünkü takdir edersiniz ki günde 3 öğün dışarıda yenilen bir yaşam döngüsü varken porselen bundan en çok etkilenen sektörlerden bir tanesi oldu. Ancak tabiki sektörün birbirini dengeleyen parçaları olabildi.

“E-TİCARET KANALININ BİRAZ DAHA HAREKETLENMESİNE SEBEBİYET VERDİ”

İnsanlar evde yaşayamaya, ev içerisindeki eşyalarını daha fazla kullanmaya, haliyle bazen onlardan sıkılmaya ya da eksiklerini görmeye başladılar. Bu da e-ticaret kanalının biraz daha hareketlenmesine sebebiyet verdi, ki bu anlamda bizim ihtiyaçlarımızın doğru zamanda tüketicilere ulaşması anlamında tüm ülkede olduğu gibi yaşadığımız benzer sıkıntılar vardı. Ancak biz çalışmaya, üretmeye devam ettik. Aynı oranda belki satış yapamadık ancak planladığımız doğrultuda, bu pandemi sürecinin yavaşlamaya hatta umut ediyorum ki bitmeye başladığı dönemden itibaren de eski normallerimize dönmeye başlayacağız.

“ÇALIŞMA ARKADAŞLARIMIZIN HİÇBİRİSİNDEN VAZGEÇMEDİK, AYNI KADROLARIMIZLA DEVAM ETTİK”

Tabiki tüm sektörler gibi bizim de çok sıkıntı yaşadığımız durumlar oldu ancak biz her kriz döneminde olduğu gibi çalışma arkadaşlarımızın hiçbirisinden vazgeçmedik, aynı kadrolarımızla devam ettik. Sadece izin kullanımları, çalışma saatlerinin düzenlenmesi, tüm toplantı odlarının büyütülmesi, ofise döndürülmesi gibi bu tür düzenlemeler yaparak kapasitemizi aşağı yukarı aynı oranda devam ettirebildik. Ancak tabi satış yapamadık, satış oranlarımız düştü.

“TAM KAPASİTE ÜRETMEYE DEVAM ETTİK”

Bizim yıllık üretim kapasitemiz 120 milyon adet. Böyle bir kurul kapasitemiz var. 5 ayrı kampüste üretiyoruz Kütahya’da. Aşağı yukarı bu kapasitelerimizin tamamını doldurmaya çalıştık, ancak tabi satamadığımız dönemde de önümüzdeki süreçleri göz önünde bulundurarak üretim planlamamızı ona göre yaptık. Çünkü artık otel horeca sektörü şu anda bir durgunluk yaşadığı için biz biraz daha eve yöneldik. Biraz daha e e-ticaret kanalında satabileceğimiz ürünlere yöneldik, yani üretim sayımız değişmedi üretim çeşitlerimizde değişiklik yaptık. Tam kapasite üretmeye devam ettik.

“DENGELİ BİR ŞEKİLDE KORUMAYA ÇALIŞTIK”

Bizim üretimimizin yüzde 40-45 civarı horeca, yüzde 30’lar civarında da ev serisi, onlarda biraz dengeler değişti. Az önce belirttiğim gibi e-ticaretler yükseldi, iç pazardaki çeyiz kültürü hala biliyorsunuz Türkiye’de çok yaygın, onlarda birazcık hareketlenme oldu. İhracat tabiki Gümrüklerin kapanması ve nakliyenin sıkıntılı olması nedeniyle aldığımız siparişleri ürettik ama nakledemedik, inşallah önümüzdeki süreçlerde bunları da hayata geçireceğiz. Yani yumurtaları dengeli bir şekilde dağıtmaya, sektörü dengeli bir şekilde korumaya çalıştık. Umut ediyorum ki en kısa sürede de bunları tekrar eski haline   getirebilecek bir çalışmamız olacak. Biz bunu hiçbir zaman kendi sıkıntımız olarak görmüyoruz, bütün dünya sıkıntı yaşıyor. Anlayışlı olmak, sabırlı olmak ve azmetmekle ilgili inancımızla devam ediyoruz.

“HEPİMİZ AYNI GEMİDEYİZ VE HEPİMİZ AYNI SIKINTILARI YAŞIYORUZ”

Her ne kadar yerli malzeme kullanıyor olmamıza rağmen ithal ham maddelerimiz de oldukça yoğun, fiyat endeksinin dışında ithalat yapamadığımız için bu anlamda reçete değişiklikleri yapmamız gerekti. Elimizdeki mevcut malzemelerle yol almamız gerekti. Çünkü fırınlarımız 7 gün 24 saat 365 güne dayalı bir çalışma sistemine sahip olduğu için biz kendi içimizdeki değişikliklerle, reçete değişiklikleri ve aplikasyon değişiklikleriyle bunlarda yol almaya çalıştık. Bunlar tabiki bizi etkiledi. Maliyetlerimiz elbette arttı ancak her zaman için hepimiz aynı gemideyiz ve hepimiz aynı sıkıntıları yaşıyoruz. Bugün için böyle, yarın için bunların hepsini düzeltebileceğiz mantığıyla hareket ettik. Şirketimiz içerisinde de hiçbir zaman için, evet yaşamsal olarak yaşadığımız birçok sıkıntılar oldu ancak u kriz olarak adlandırmayıp bir şekilde işin içerisinden çıkacağız sadece biz doğru üretim yapalım doğru pazarları hedef alalım diye düşündük. Bu nedenle tabiki bu girdiler arttı, satışlar durdu ancak biz bir şekilde yol almaya çalışıyoruz.

“SIKINTIMIZ YOK”

Turizm, seramik ve sofra eşyası bu tür sektörler kendi içerisinde de bir sürü sektörü barındırdığı için bir yerden bir rüzgar geldiğinde hepsi otomatikman etkileniyor. Dolayısıyla biz bu etkileri evet fazlasıyla yaşadık ancak bir şekilde dengeleyebildik diye düşünüyorum. Sıkıntımız yok şu anda.

“AVANTAJ OLDU”

Online bizim de öngördüğümüzden, beklentimizden daha iyi bir ivme kazandı, artarak devam edecek. En büyük sıkıntıyı lojistikte yaşadığımız için malı zamanında temin edememekten, sevk edememekten kaynaklı sıkıntıları çözdüğümüzde, artık çünkü insanlar çok alıştılar online alışverişe. Oturdukları yerden alışverişlerini yapabilme lüksü insanlara iyi geldi. Bu nedenle biz aslında mağazacılıkta nasıl yol alabilirizi düşünürken şimdi onlineı  nasıl hareketlendirebiliriz, e-ticaret insanların hayatında artık vazgeçilmez oldu burada pazarı nasıl  büyütebiliriz toplantıları yapıyoruz. Bununla beraber evet ülkemize dışarıdan çok fazlaca sofra eşyası giriyordu ancak içinde bulunduğumuz süreç bu anlamda Türk pazarına, sadece bizim için değil bizim gibi birçok firma için de bir avantaj oldu.

“ÇOK CİDDİ TALEB VAR”

Türkiye bulunduğu lojistik nedeniyle de bir avantaj sahibi, üretim kapasitesi nedeniyle de bir avantaj sahibi. Bunları çok iyi değerlendirirsek eğer hem ülkemizin bulunduğu sofra eşyası  konumunu güçlendirmek hem de Avrupa ve aynı zamanda Amerika’nın da çok ciddi talebi var ve Uzakdoğu pazarının bu anlamda aslında yara almış olması Türkiye ve Türkiye’nin içerisinde bulunan bütün sektörler için de büyü bir avantaj oldu. Bunu ülkece hep beraber değerlendirmemiz gerekiyor. Biz de iyi hedefler altında devam ediyoruz.” Dedi.

PAYLAŞ