DPÜ’DE ONLİNE KUTLAMA

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24 Kasım Öğretmenler Günü etkinlikleri kapsamında video konferans yoluyla iki farklı bilimsel etkinlik düzenledi.

DPÜ Eğitim Fakültesi, 24 Kasım Öğretmenler Gününü düzenlediği etkinliklerle kutladı.

DPÜ Eğitim Fakültesi tarafından video konferans yoluyla düzenlenen 24 Kasım etkinliklerinden ilki TEDMEM Direktörü Prof. Dr. Emin Karip’in konuşmacı olarak katıldığı ‘Öğretmen Olmak’ başlıklı etkinlikte, ilk sözü etkinliğin yürütücülüğünü üstlenen DPÜ Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Başkanı Prof. Dr. Özlem Doğan Temur aldı.

Konuşmasına katılımcıları selamlayarak başlayan Prof. Dr. Özlem Doğan Temur, temel eğitimin eğitim hayatımızın olmazsa olmazı olduğunu ifade ederek, “Ben ilkokul öğretmeni olarak görev yaptım. İyi ki de bu görevi yapmışım. Geçenlerde eski bir öğrencimin velisiyle görüştüm. Kendisi bana zamanında öğrencilerimize kazandırdığım kitap okuma alışkanlığı sayesinde bu yıl çok iyi bir üniversiteye yerleştiğini söyledi. Bu haber beni çok mutlu etti. İşte öğrencilerin hayatına bu dokunuşları sadece öğretmenler yapabilir. Yalnızca öğretmenler bir insanın hayatına bu kadar etki edebilir” dedi.

TERZİ: ÖĞRETMENLİK AYRICALIKLI BİR MESLEK

Temur’un ardından söz alan Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İrfan Terzi, “Öğretmenlik diğer mesleklerden ayrıcalıklı bir meslek. Biz eğitimcileri eğitiyoruz. Ailemizden aldığımız ilk eğitimin ardından çocuklarımızı öğretmenlerine teslim ediyoruz. Öğretmenler vasıtasıyla maddi ve manevi tüm eğitimlerimizi öğretmenlerimiz sağlıyor. Mesleğini fedakârca yürüten tüm öğretmen arkadaşlarımın Öğretmenler Günü’nü kutluyorum. Etkinliğimizin konuşmacısı olan Prof. Dr. Emin Karip’e de bugüne kadar fakültemize verdiği destekler için teşekkür ederim” ifadelerini kullandı.

Prof. Dr. İrfan Terzi’nin konuşmasının ardından Rektörümüz Prof. Dr. Kâzım Uysal’ın 24 Kasım Öğretmenler Günü mesajı katılımcılarla paylaşıldı. Ardından da Fakültemizin Sınıf Öğretmenliği lisans öğrencilerimizden Elif Alçiçek öğretmenlerin ve Öğretmenler Günü’nün önemini anlattığı bir konuşma yaptı. Daha sonra da Fakültemizin mezunlarından olan ve bugün öğretmenlik yapan mezunlarımızın hazırladığı video izleyicilere sunuldu.

KARİP: EĞİTİM, ÖĞRENCİLERİN ŞANSINA BIRAKILACAK BİR KONU DEĞİL

Etkinliğe konuşmacı olarak katılan Prof. Dr. Emin Karip ise, Öğretmen Olmak başlıklı konuşmasına ‘İyi bir öğretmene sahip olmak ya bir öğrencinin şansıdır ya da öğretmenleri güçlü kılan bir ekosistemin sonucudur. Bu seçenekler bir çocuğun şansına bırakılacak konular değil. Tüm dünya sıkıntılı bir süreçten geçiyor. Birçok ülkede okullar ya kısmen açık ya da tamamen kapalı. Eğitim belki de tarihte hiç yaşanmamış bir şekilde bu süreçten etkilendi” diyerek başladı.
Salgından kaynaklı öğrenme kayıplarının telafi edilemez ve ertelenemez boyutta olduğunu söyleyen Prof. Dr. Karip, Stanford Ünivesitesinin yaptığı bir araştırmada sadece 2020’nin ilkbahar aylarında kapalı kalmasının öğrenciler üzerinde ortalama bir yıllık kayba denk geldiğinin belirlendiğini söyledi.

Etkinlik, video konferansa katılan Rektörümüzün katılımcı ve konuşmacılara hitaben yaptığı teşekkür konuşması ve Öğretmenler Günü tebriği ile sona erdi.

PROF. DR. ÖZDEMİR, DEĞİŞEN EĞİTİM PARADİGMASINI ANLATTI

Eğitim Fakültesinin düzenlediği günün ikinci etkinliği olan ‘4. Sanayi Devriminin Kırdığı Eğitim Paradigması: Peki Sonra?’ başlıklı program, Gazi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Selçuk Özdemir’in katılımıyla gerçekleşti.

Prof. Dr. Özlem Doğan Temur tarafından yönetilen etkinlikte ‘4. Sanayi Devrimi nedir?’ sorusuna yanıt veren Prof. Dr. Selçuk Özdemir, “4. Sanayi Devrimi her şeyden önce eğitimi ilgilendiren bir konudur. Tarihte görülmemiş biçimde etki yaratıyor. Bu etki çoğunlukla olumsuz. Ancak bu olumsuzluk geçmişten bugüne gelen eğitim sistemini temel aldığımızda yaşanan bir olumsuzluk. Çünkü eğitim sistemi 4. Sanayi Devrimine kendini uyarlayamadığı ve kendini korumak istediği için dünyada tüm ülkeler bu konuda neler yapabileceklerini araştırıyorlar” şeklinde konuştu.

“4. SANAYİ DEVRİMİ EĞİTİMDEKİ EMEK PARADİGMASINI KIRDI”

Konuşmasına hazırladığı sunumla devam eden Prof. Dr. Özdemir, 4. Sanayi Devriminin kırdığı eğitim paradigmasının merkezinde insan emeği olduğunu vurgulayarak, öğrencilere çağın gereklerine uygun eğitimler verilmediğinde karşılaşılacak sorunları geçmişten verdiği örneklerle ifade etti. Özdemir, dönemin üretim aracını ve dönemin bilimsel birikimlerini, eğitimin kadim değerleriyle birleştiren eğitim anlayışının önümüzdeki dönemi belirleyecek model olduğunu ifade etti.

Yaklaşık bir buçuk saat süren etkinlik, katılımcılardan gelen soruların yanıtlanması ile son buldu.

PAYLAŞ