Ödüller sahiplerini buldu

DPÜ Kütahya Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulunun yürütücüsü olduğu 1. Ulusal Aizanoi Seramik ve Çini Tasarım Yarışması için ödül töreni, Kütahya il protokolünün katılımıyla düzenlendi.

“Genç girişimcileri destekliyoruz”

Etkinliğin açılışında tüm sponsorlara ve katılımcılara teşekkür eden DPÜ Kütahya Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Pınar Yazkaç’ın ardından katılımcılara hitap eden Rektör Prof. Dr. Süleyman Kızıltoprak, “Gelecek gençlerin adlı destek programı kapsamında hayata geçirilen bu proje birçok bakımdan çok önemli. Biz bu yarışmayla yaratıcı kültür endüstrileri yolunda Genç Girişimciler adlı projemizin ödül töreni ile Kütahya’mızda genç girişimcileri desteklemeyi amaçladık” dedi.

“İnsanlığa ışık tutan Aizanoi için yapılanlar çok anlamlıdır”

Projenin destekçileri Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Kütahya Valiliği, ana sponsoru Gürok Grup ve destekçiler Baştaş Otomotiv, Gülümser Hatun Termal Otel & Spa, Keramika ve Kütahya Porselen’e teşekkür eden Prof. Dr. Süleyman Kızıltoprak, “Aizanoi bu toprakların önemli bir kadim kenti. Biz Türkler olarak elbette Türk medeniyeti ile de İslam Medeniyeti ile de gurur duyuyoruz. Ancak bu toprakları yurt edindiğimizden itibaren, tarihe karışan medeniyetlerin mirasını da sahipleniyoruz. Farklı ülkelerden ve medeniyetlerden ülkemize gelen kişilerin bu topraklarda akademik araştırmalar yapılmasına, bilimsel katkılarda bulunulmasına, bu toprakların hükümran devleti olarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuralları çerçevesinde yaptıkları her türlü katkıya da açığız. Ama bu toprakların sahibi olarak bu topraklarda ortaya çıkan bütün kültür, sanat ve medeniyet değerlerini kendi öz medeniyetimiz içinde görüyor ve bunları insanlığın kazanımı olarak değerlendiriyoruz. İşte bunun için insanlık tarihine ışık tutan Aizanoi’nin adını taşıyan 1. Ulusal Aizanoi Seramik ve Çini Tasarım Yarışması ve bu akşam düzenlediğimiz ödül töreni bu açıdan çok anlamlı” ifadelerini kullandı ve konuşmasını şu sözlerle tamamladı: ‘Kültüre Dokunmak’ sloganıyla ülkemizin tarihi değerlerine sahip çıkan bu yarışma sayesinde Kütahya bugün çok kıymetli sanatçıların bir arada olduğu müstesna bir gece yaşıyor. Genç sanatçılarımızın ilki düzenlenen bu yarışmaya gösterdiği büyük ilgiyi de çok değerli buluyoruz, bununla gurur duyuyoruz ve heyecanlanıyoruz. Etkinliğimizin düzenlenmesinde çaba gösteren başta Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Mehmet Nuri Ersoy olmak üzere sponsorlarımıza, akademisyenlerimize ve törenimize katılan protokol üyelerimize, jüri üyelerine ve kıymetli sanatçılarımıza çok teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum. Etkinlik jüri üyelerine teşekkür plaketi sunulmasının ardından toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.

Basılı ve dijital abonelikleriniz için: 0.274.333 43 36’yı arayabilir, [email protected] adresine mail atabilirsiniz

PAYLAŞ