Gereksiz antibiyotik kullanımına geçit yok

18-24 Kasım Dünya Antimikrobiyal Direnç Farkındalık Haftası kapsamında stant açıldı.

Bilgilendirme yapıldı

Kütahya Evliya Çelebi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanı Antibiyotik Komite Başkanı Doç. Dr. Pınar Korkmaz ve Enfeksiyon Kontrol Komitesi Hemşireleri tarafından “Dünya Antimikrobiyal Direnç Farkındalık Haftası” dolayısıyla Evliya Çelebi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde stant kurularak Akıllı Antibiyotik Kullanımı ile ilgili broşür dağıtıp bilgilendirme yapıldı.

“Hekimler önermediği sürece kullanmayın”

Dr. Pınar Korkmaz, konu hakkında şu açıklamalarda bulunarak; “Dirence karşı mücadelede, sağlık bakımı, el hijyeni gibi standart önlemleri içeren gerekli bütün enfeksiyon kontrol önlemlerinin uygulanmasının sağlanması, aşı ile önlenebilen hastalıklarda etkili bağışıklama programlarının yürütülmesi, hijyen, ve gıda güvenliği uygulamaları da önem arz etmektedir. Antibiyotikler sadece hekimin reçete ettiği durumlarda, eczacının danışmanlığında uygun miktar ve sürede kullanılmalıdır. Hekim reçete etmedikçe kendi kendine ya da eş-dost önerisiyle antibiyotik kullanılmamalıdır.” dedi. Standa, Hastane yönetimi, hekimler, sağlık çalışanları ve halkımız destek verdi.

Basılı ve dijital abonelikleriniz için: 0.274.333 43 36’yı arayabilir, [email protected] adresine mail atabilirsiniz.

PAYLAŞ