Araç kaldırımda yaya yolda

Kütahya’da yaya ve sürücülerin trafik kurallarına uymama ısrarı her iki tarafı da mağdur etmesine rağmen devam ediyor.

Hem yaya hem de araç sürücüsü mağdur oluyor

https://www.kutahyaninsesi.com/ haber sitesinde yer alan habere göre normal şartlarda yayaların kullanması gereken Lise Caddesi ve Kızılay Sokaktaki kaldırıma araçların park etme görüntüsü otoparkı andırdı. Şehrin işlek caddelerinden ve sokaklarından olan söz konusu noktada yeterli sayıda trafik dubasının olmasına rağmen mevcut dubaların kırıldığı görüldü. Kaldırımda park edilmiş araçların yoğunluğu vatandaşların yürümesini zorlaştırırken, onları sokakta yürümek zorunda bırakıyor.

Emniyet uyarıyor, vatandaş uymuyor

Öte yandan Kütahya gibi birçok il ve ilçede 2019 yılında ilan edilen “Yaya Öncelikli Trafik Yılı”dan günümüze “Farkındalık, Bilgilendirme, Algı Yönetimi ve Denetim” faaliyetleri sürdürülmüştü. İl Emniyet Müdürlüğü tarafından yapılan bilgilendirme ve uyarılara, denetim ve cezalara rağmen Kütahya’daki birçok yaya geçidinde bazı sürücülerin yaya üstünlüğüne pek de dikkat etmediği gözlemleniyor. Yayaların yoğun olduğu, sürekli iniş ve binişlerin yaşandığı otobüs durakları yakınındaki yollara sarı veya beyaz renklerle ‘Önce Yaya’ yazılarına bazı sürücülerin pek de dikkat etmediği gözlemleniyor. Yayaya yol vermemenin cezası 2023 yılı için bin 910 TL olarak düzenlenmişti.

Basılı ve dijital abonelikleriniz için: 0.274.333 43 36’yı arayabilir, [email protected] adresine mail atabilirsiniz.

PAYLAŞ