Yıkım kararı tablonun akıbetini sorgulatıyor
Kütahya’nın simgelerinden olan çininin yer aldığı tabloya sahip çıkılması isteniliyor.
Kütahya’da, T.C Sağlık Bakanlığı’na ait olan Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi (KSBÜ) Evliya Çelebi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin ek binasında bulunan tarihi çini tablosuna sahip çıkılması çağrısı yapılıyor. Bina için alınan yıkım kararı, çini tablosunun korunmasını endişeyle bekletiyor.
Olumsuzluklara önlem alınması isteniyor
AK Parti Kütahya İl Başkanı Mustafa Önsay, geçtiğimiz ay Hastane ek binasının yıkımıyla ilgili planların gündeme geldiğini bildirmişti. Bu durum, çini tablosunun akıbeti konusunda endişelere yol açıyor. https://www.kutahyaninsesi.com/ haber sitesinde yer alan habere göre yıkım başladığında, çini tablosunun müteahhit tarafından kırılması ya da satılması gibi olumsuz durumların yaşanmaması için vatandaşlar ve tarihseverler, çini tablosuna sahip çıkılması çağrısında bulunuyor.
Kütahyalılar, değer ve tarihlerine sahip çıkıyor
Vatandaşlarca çini tablosunun tarihi ve sanatsal değeri göz önünde bulundurularak, koruma altına alınması ve gerekli restorasyon çalışmalarının yapılması için çaba sarf ediliyor. Kütahya halkı, tarihi miraslarına sahip çıkma konusundaki duyarlılığını bir kez daha göstererek, çini tablosunun geleceği konusunda titizlikle takip ediyor.
Basılı ve dijital abonelikleriniz için: 0.274.333 43 36’yı arayabilir, [email protected] adresine mail atabilirsiniz