Kütahya Belediye Başkanı Prof. Dr. Alim Işık, öğrenci ve emeklilere verdiği müjdelerin ardından tekraren emeklilere, engellilere, basın mensuplarına ve Belediye personellerine de müjdeler açıkladı.
Ilıca, Cuma günleri ücretsiz olacak
İlk müjdeyi engelli ve basın mensuplarına veren Başkan Prof. Dr. Işık, “Belediyemizin sosyal tesislerinde verilen hizmetlerden engelli vatandaşlarımıza ve basın mensuplarımıza yüzde 25 oranında indirim sözünü bugün itibariyle sizlere veriyoruz. Bunu uygulamaya geçiriyoruz. Daha önce emeklilerimize yapmıştık, engellilerimizden gelen talep doğrultusunda, basın mensuplarımızdan gelen talep doğrultusunda bu kararı aldık. Kütahya merkezde ikamet eden yüzde 40 ve üzeri daimi ya da süreli engelli raporu bulunan engelli vatandaşlarımızın da bu haklardan kazanılmasını sağlamış oluyoruz. Bu konuyla ilgili belediyemizin giriş katındaki müracaat masalarına ya da belediyemizin web sayfasından yapılacak müracaatların doğrultusunda bu haklardan engellilerimizi de basın mensuplarımızı da yararlandırmış oluyoruz. Ayrıca Ilıca tesislerimizden de emekli, engelli ve basın mensuplarımıza her Cuma günü ücretsiz belediyemiz önünden kalkacak otobüslerle orada ücretsiz yararlanma hakkını verdik. Diğer günlerde yüzde 25 oranında indirim, Cuma günleri de ücretsiz indirim hakkını kamuoyu ile ve sizlerle paylaşmış olalım” ifadelerini kullandı.
Merkez ve Batı Kütahya’ya da açılacak
Yüksek Kahve ve Çamlıbahçe’ de iki yeni Emekliler Lokalinin oluşturulacağının müjdesini veren Başkan Prof. Dr. Işık, “Emekliler lokallerimizi artırıyoruz. Cumhuriyet Mahallemiz’ de açtığımız emekliler lokalimizin çok büyük ilgi görmesi nedeniyle, şimdi nasip olursa 2 yerde daha emekliler lokalini açacağız. Bunlardan birincisi Kütahya tarihinde çok anıların biriktirildiği Yüksek Kahve olan, Samanpazarı bölgesindeki belediyemize ait konağın bu amaçla kullanılacak olması ve onun tadilatlarına başladık. Çok kısa bir zamanda inşallah onu da hizmete sunacağız. Ayrıca Yeşil Camii, taş mektep, eski Kütahya Lisesi, hükümet konağı gibi tarihi eserlerimizin yer aldığı ve eski merkez pazar yeri olarak kullandığımız Çamlıbahçe rekreasyon alanına yaptığımız yeni sosyal tesisimizi de emekliler lokali ve çay bahçesi olarak halkımızın hizmetine sunacağız. Onu da çok yakın bir zamanda açıp emeklilerimizin bu bölgede Kütahya’da bu taleplerini de bu şekilde yerine getirmiş olacağız” diye konuştu.
“Belediye’yi devrederken ki belirtilen rakamları lütfen doğru belirtelim”
Belediye çalışanları ve işçilere de müjde vererek sözlerini tamamlayan Kütahya Belediye Başkanı Prof. Dr. Alim Işık, “Geçtiğimiz günlerde bir bayramlaşma programında belediye personelimize bir söz vermiştik. Kütahya’mıza yakışan, hizmet kalitemizi artıran, belediye kaynaklarımızı koruyan bir iş ahlakıyla çalışırsak belediyemizin büyüyen imkânlarını belediye personelimiz ile tüm emekçi kardeşlerimize eşit ve hakkaniyetli bir şekilde paylaşacağız demiştik. Çok şükür son 5 yılda memurumuza, kadrolu işçimize, zabıta ve itfaiyemize kanunların bizlere verdiği yetki çerçevesinde hak ettikleri en iyi koşulları personelimizden ve onların ailelerinden kullanan bir belediyeye dönüştük. Araçların üzerinde bahsettiğimiz şekilde saatlerini geçiren, kavurucu sıcağın ortasında asfaltın, ziftin içerisinde nefes alan, soğukta ayazda herkes sıcak evinde otururken karış karış şehrin her köşesinde gecesini gündüzüne katan, parkta, bahçede, yağmurda, çamurda, şehrimizin her köşesine güzellik katan, içme suyu, yağmur suyu ve kanalizasyonların orta yerinde şehrimizin sağlığını koruyan, haşere mücadelesinde gecesini gündüzüne katan, ekip arkadaşlarının canını emanet alıp saatlerce direksiyon sallayan, her türlü yasal iş ve işlemi büyük bir titizlikle masa başında sürdüren, atölyelerde belediye imkânlarıyla şehrimizin her köşesindeki eksiği ve noksanı anında tamamlayan, sosyal projelerde toplumun her kesiminden vatandaşımıza can yoldaşı olan, teknolojinin tüm imkânlarını şehrimize kesintisiz olarak sunmak için her gün kurumuzu ve kendini geliştiren. Sosyal tesislerimizde gelen her misafirimizi büyük bir saygı ve özveriyle ağırlayan, yaklaşık 260 bin vatandaşımıza hizmet etmek için ömrünü adayan tüm belediye personelimize huzurunuzda ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Büyüyen belediye bütçemizi onlarla paylaşmanın sözünü vermiştik. Bugün değerli personelimize ve ailelerine bu hayırlı haberi vermenin mutluluğunu yaşıyoruz. 2019 yılında göreve geldiğimizde toplam 301 memur, 24 sözleşmeli personel, 42 kadrolu işçi, 21 geçici işçi, 946 KHK’lı şirket işçisi, 117 doğrudan temin şirket işçisi, 336 TYP ve KÜKAB’da çalışarak Kütahya Belediyesi sınırlarında çöp hizmeti sunan işçilerimizle birlikte toplam 2002 personel ile Kütahya Belediyesi faaliyetlerini sürdürmekteydi. Bu konuda da geçen yanlış bilgiler aksettirildiğini ve yansıtıldığını söyledim. 1370 personelle Kütahya Belediyesi’ni devrettiğini söylemiş bir adayımız, doğru söylememiş. Evet, 1398 kişi bahsettiğim kadroları toplarsanız, belediyemizden maaş alandı. O zaman Katı Atık ayrıydı. TYP personeli diye devletin İş-Kur üzerinden maaşını ödediği 450’ye yakın da personel vardı. Bunlar da bu devletin bütçesinden ama belediye bütçesinde maaş almadıkları için sadece eksik rakamla belediyenin maaş ödediklerini söylemiş. Doğruları bunlar. Toplam 2002 personelle o günkü nüfusa oranla 123 vatandaşımıza 1 belediye personeli düşüyordu. Devraldığımızda belediye 1398 kişiye maaş öderken bugün 2179 kişiye anasının ak sütü gibi helal olan maaş ödemektedir. Bu rakamı mevcut nüfusumuza göre oranladığımızda da 2019 yılında her 123 vatandaşımıza 1 belediye çalışanı düşerken şu an itibariyle her 117 vatandaşımıza 1 belediye personeli düşmektedir. Çöp toplamadan asfalta kadar kaliteli hizmet veren bir belediyeye dönüştük. Hedef toplam 2 bin 600 belediye çalışanıdır. Dünya standartlarında, her 100 kişiye bir belediye çalışanı elde edebilmek için. Çalışma arkadaşlarımızın emeklerini gözeterek, 2019 yılında göreve geldiğimizde 2 bin 29 liraydı ve en düşük grupta bulunan şirket personelimiz, asgari ücretin yüzde 4,7 fazlası 2 bin 115 lira almaktaydı. 2020 yılında yapmış olduğumuz toplu iş sözleşmeleriyle personelimizin özlük haklarını iyi seviyelere getirdik. Yeter mi, yetmez. Sözümüz neydi? Belediyemiz büyüyünce, belediyemizin gelişince siz de bundan payınızı alacaksınız. 2019 yılında tüm personele belediye gelirlerinin yüzde 19’u dağıtılırken şimdi yüzde 39’u dağıtılır hale geldi. Yasal sınır yüzde 40. Dolayısıyla şartlarımızı zorlayıp çalışanlarımızın şartlarını iyileştirmeye çalışıyoruz. Bu kapsamda; Bugün itibariyle kıdem yılı en düşük olan ilkokul mezunu, yemek ücretini nakit olarak almayı talep eden en düşük şirket işçimizin maaşını almakta olduğu aylık 2,5 ikramiyeyi 5 ikramiyeye yükselterek, 680 lira olan yevmiyeyi 792 liraya yükselterek ve aylık 346 lira olan yakacak yardımını 3100 TL’ye yükselterek ek protokolle 1800 lira yaptığımız market kartını aylık 3500 TL’ye yükselterek market kartları dâhil Aralık ayında en düşük 16.300 TL iken Ocak ayında yaptığımız iyileştirmeyle en düşük 23.500 TL’ye çıkan aylık ücretimizi, 1 Şubat itibariyle 30.029 TL’ye yükselttik. Yaklaşık net her personelimize eşit ve 7000 TL’nin üzerinde iyileştirmeyle bu memlekete daha iyi hizmet etmelerini sağlayacak bir kararı da özellikle bugünü bekleyerek sizlerle paylaşmış olduk. Hayırlı ve uğurlu olsun. 2023 yılı Aralık ayına göre en düşük maaş alan çalışanımızın maaşını yüzde 83 artırmış olduk. Başta kendileri, aileleri ve yakınlarıyla birlikte sağlıkla, sıhhatle harcasınlar. Ayrıca, haftada 45 saat çalışma süresini yine 45 saat olacak şekilde cumartesi mesaisini vardiya harici ve hizmet binası dışında çalışan kardeşlerimizden kaldırdık. Hafta içine yayarak günlük çalışma süresini bir saat uzatarak 17.30’daki çıkış süresini 18.30’a alarak cumartesi günleri nöbetçi personeli istihdam etmek kaydıyla çalışanlarımızın aileleriyle geçirebilmelerine bir fırsat tanıdık. Hayırlı ve uğurlu olsun. Rabbim daha güzel günlerde, daha güzel şartlarda bu güzel memlekete, güzel hemşerilerimize hayırlı hizmetler vermeyi nasip eylesin” dedi.
Basılı ve dijital abonelikleriniz için: 0.274.333 43 36’yı arayabilir, [email protected] adresine mail atabilirsiniz.